KURULUŞU
Mülki Yönetim açısından Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğü görevi büyük önem arz etmektedir. Valilik ve Kaymakamlık Bürolarının kuruluşu, bu bürolarda görevli personelin statüsü, görev, yetki ve sorumlulukları; 5442 Sayılı İl İdaresi Kanununu ile bu kanunun ek ve değişikliklerine dair 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve görevleri Hakkında Kanunun ilgili hükümlerine dayanılarak hazırlanan “Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruluş görev ve Çalışma Yönetmeliği” ile belirlenmiştir.
AMACI
Yazı İşleri Müdürlüğü. İlçe Mülki İdare Bölümü içinde hizmet gören ve Kaymakam’a doğrudan bağlı olarak çalışan merkezi idarenin ilçe kademesindeki birimidir.
ADRESİ
Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğü Hükümet Konağı Binasının 2 inci katında Kaymakamlık Makamı ile aynı yerde hizmet vermektedir.
PERSONEL DURUMU:
Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğünde; 1 Müdür, 1Şef, 1 V.H.K.İ, 2 Memur ve 2 Yardımcı Hizmetli ile hizmet vermektedir.
İLETİŞİM
Tel Santral : 0 488 381 2217
Fax : 0 4883812226
İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV ALANINA GİREN İŞ VE İŞLEMLER
YAZI İŞLERİ BÜROSU
1. Evrak havale ve dağıtımı,
2. Kanunların, KHK, tüzüklerin, Bakanlar Kurulu Kararlarının, yönetmeliklerin yayımı, ilanı,
3. Genel idare kuruluşları, bölgesel kuruluşlar, KİT, özel iş yerleri gözetim ve denetimi işleri.
4. Personelle ilgili konular (Özlük işleri, Hizmet-İçi eğitim, mesai saatleri, kıyafet),
5. Vakıflarla İlişkiler,
6. Tabi afet, genel sağlık ve çevre sağlığı konuları iş ve işlemleri.
7. Hükümet Konağı Daire Müdürlüğü işleri.
8. Dilekçeleri izleme ve sonuçlandırma.
9. Bayrak Kanunu, ilgili tüzük ve yönetmeliklere ilişkin işlemler.
10. Bilgi Edinme Kanunu ve Uygulamaları, Yerel Bilgi Projesi,
11. İlçede kuruluşu bulunmayan diğer bakanlık ve kuruluşlara ait işlemler.
İNSAN HAKLARI KURULU
İnsan Hakları İlçe Kurulu Faaliyetleri ve Denetimleri.
İDARE KURULU BÜROSU
1. İl İdare Kurulu karar ve işlemleri
2. Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin yargılanmaları ile ilgili iş ve işlemler.
3. Nüfus ve askerlik para cezaları
4. İmar iş ve işlemleri
5. Disiplin Kurulu karar iş ve işlemleri
6. Görevden uzaklaştırma işlemleri
7. Taşınmaz mal zilyetliği ile ilgili uygulamalar
8. Mülki İdare bölümleri belediye ve köy sınır değişikliği, köy kurulması, bağlılık değişikliği işlemleri
9.Kamulaştırma kanunu ile ilgili iş ve işlemler
10. Harita, köy, bağlı, tabi yer adlarının değiştirme
İDARE DENETİM BÜROSU
1.Büyükşehir Belediyeleri ile ilgili vesayet iş ve işlemleri.
2.Belediyelerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
3.Özel idarelerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
4.Köylerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
5.Birliklerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
6.Mahalli idarelerin mali yardım ve destek sağlama işleri, teftiş ve denetim işleri.
7.Belediye kurulması, köy veya bağlıların belediyelerle birleştirilmesi ile ilgili işlemler.
ÖZEL KALEM BÜROSU
1.Özel haberleşme, gizlilik taşıyan yazışmalar.
2.Protokol, ağırlama ve kabuller
3.Atatürk günlerini ve tarihi günleri, milli ve resmi bayramları, mahalli kurtuluş günleriyle belirli günleri anma ve kutlamalar,
4.Yargı kuruluşlarıyla ilişkiler.
5.Askeri mercii ve kuruluşlarla ilişkiler.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER BÜROSU
1. Halkla İlişkiler. TRT Basın ve diğer kitle haberleşme araçları ile ilişkiler, basın toplantıları,
2. Kaymakamlığa elden getirilen (şikayet taşımayan) dilekçenin kabulü, imza yetkisi verilen görevlilerin imzasını hazırlama işleri,
3. Basın kartı ve resmi ilan işleri.
PLANLAMA VE KOORDİNASYON BÜROSU
1.Kalkınma planı hazırlık ve uygulanması.
2.Yıllık uygulama programı hazırlanması ve uygulanması.
3.İlçe programı hazırlanması ve uygulanması.
4.Envanter çalışmaları ve öncelikli kriterler.
5.Genel durum raporları.
6.İl koordinasyon Kurulu çalışmaları.
7.İdare şube başkanları toplantıları.
8.Plan, program ve toplum kalkınmasında eğitim-öğretim.
HUKUK İŞLERİ BÜROSU
1. İdari yargıya başvurma işleri.
2. İnceleme ve denetleme işleri (Kaymakamlığın dernekler, sendikalar, vakıflar, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile ilgili olup, emniyet ve Jandarma görevleri dışında kalan gözetim ve denetim iş ve işlemleri.)
3. Kaymakamlık-Konsolosluk ilişkileri, imza ve tasdik işlemleri.
4. Şefliğin teftiş ve denetimi ile ilgili işlemler.
5. Genel emirler.